torstai 8. tammikuuta 2015

Paniikki ja nuin

Tajusin äsken että mun lukioura loppuu noin kolmen viikon päästä (viikonloput laskettu mukaan)! Tää kolme viikkoo tarkottaa opiskeluu ja yhtä koeviikkoo. Suurin osa on tässä vaiheessa sillee "Jee! Sit vaa kirjotukset ja haku seuraavaan opinahjoon!" Mutta ei mulle... Mulle tää tarkottaa tietenki kirjotuksii ja niihin lukuu, mutta myös ankaraa miettimistä, mihin hakea opiskelemaan D: Mulla kun ei oo hönkäsen pöläystä siitä, mikä musta ees tulee isona...

Vedin sitte tässä yks päivä paniikki-itkut ja -kiukuttelut ku huomasin, että hakuaika suurimpaan osaan paikoista on jo maaliskuun puolessa välissä. Sen mä tiiän että yliopistoon en pääse, mutta aijon yrittää, ja ne kaksi ammattikorkeekoulun alat, joita haluisin opiskella, ei myöhemmin työllisty... Tää on nii perseestä ku ei oo mitään tietoo tulevaisuudesta :( (Te jotka meette ens vuonna lukioon tai amikseen/siirrytte vanhassa koulussa seuraavalle vuodelle, olkaa onnellisii... teille tää tulevaisuus on laitettu valmiiksi...) 

Äitin kanssa mietittiin jotain hyviä vaihtoehtoja mun opiskeluille (äiti ei usko et pääsisin mihinkää) ja se ois pistämässä mua just sellasiin paikkoihin mihin en haluu/vähiten haluisin. Periaatteessahan päätös mun seuraavasta opiskelupaikasta on mulla. Haluaisin opiskelemaan varhaiskasvatusta, mutta ei mulla varmaa paperit riitä... 

Mutta joo... vielä on onneksi vähä aikaa miettii et mitä tekis, ja keskustella esim opon kaa... ehkä musta tulee jotain muuta ku osa-aikanen siivoja... (en siis väheksy siivoojien työtä, oon itekki ollu kesäsiivoojana, mut se ei ooo TODELLAKAAN sitä mitä haluisin)

Crying Waterfalls
Mä en tiiä mitä musta tulee!!!

Pötisen teille taas joskus :) Pistäkää kommenttii


4 kommenttia:

  1. siivoojaahan susta ei tuu >:3

    VastaaPoista
  2. Et oo kuule ainoo tossa tilanteessa oleva, mäki oon kaks vuotta lukion jälkeen miettiny et mikä hitto musta tulee enkä vieläkään tiedä! Mut johonki kouluun on varmaan pakko vaan hakee... :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tiiän etten todellakaa oo ainoo, mut se vaa tuntuu et kaikilla muilla ois joku suunnitelma ja ne tietää mikä niistä tulee isona :DD jos multa kysytään, vastaisin varmaa et "aikuinen...todennäköisesti ja toivottavasti"

      Poista
  3. voi kuinka onnistuit tällä postauksella lisään jopa mun paniikkia, vaikka pari vuotta mulla tohon sun tilanteeseen nyt onkin vielä..:D kivasti olit kirjottanut siitä huolimatta ja oli tosi kiva lukea!

    http://yestoelisabeth.blogspot.fi/

    VastaaPoista