tiistai 26. toukokuuta 2015

Hiusjuttuja

Oon jo pitkään aatellu tehä tällasen "kuinka laitan tukkani arkena"-postauksen, mutta en oo saanu otettuu siihen kuvia. Nyt sain Op:lta apua kuvien ottamiseen, joten pystyin toteuttaan tän mun tukkapostauksen. En yhtään tykkää pitää hiuksia kokonaan auki, joten kokosin teille kolmesta mun suosikkihiustyylistä kuvitetut ohjeet. Mulla on tietenki muitaki tapoja miten pidän hiuksia (esim. pelttä simppeli ponnari tms), mutta nää kolme on sellasii, mitä mulla on yleensä esim koulussa ollu. 


1. Harjaa hiusten päältä ns. etuhiukset ja sivuilta edessä olevat hiukset taakse ja erottele ne muista hiuksista
2. Niputa hiussuortuva ponnarilla...
3. ...mutta älä vedä ponnaria loppuun asti...
4. ...vaan jätä siihen lenkki.
5. Niputa syntunyt lenkki toisella ponnarilla, jos tarvitsee
6. Kiristä ja levitä hiuksia vähän
7. Korjaa hapsottavat hiukset lakalla ja näin sinulla on valmis hipsterantenni



1. (Tämä onnistuu parhaiten kierreponnarilla.) Aloita tekemään normaalia poninhäntää
2. Kuten näkyy...
3. Älä kuitenkaan vedä hiusten latvoja loppuun asti, vaan jätä ponnari suurelle silmukalle
4. Taita syntynyt jättisilmukka puoliksi ponnarin läpi ja jätä siihen
5. Tadaa! valmis pikanuttura




1. Aloita laittamalla hiukset normaalisti suht tiukalle ponnarille
2. Jaa ponnari kahtia
3. Tupeeraa toinen puoli...
4. ...ja laita lakkaa (tee vaiheet 3 ja 4 myös toiselle puolelle)
5. Kierrä tupeerattu tukka nutturalle ja kiinnitä pinneillä
6. Lisää vähän lakkaa. VALMIS!

Mulla on tähän loppuun vielä hyviä uutisia! Pääsin VAKAVA-kokeesta läpi ja sain kutsun kotitalousopettajan soveltuvuuskokeeseen! Tää on nii unelmien täyttymys, koska jos opiskelen itteni kotitalousopettajaksi, voin ottaa sivuaineeksi esim kuvataiteen ja voin sitte joskus tulevaisuudessa toimia köksän ja kuviksen opettajana! Tavallaan kuitenki harmittaa etten päässy siihen varhaiskasvatuksen soveltuvuustestiin. Mun pisteet ei vaa riittäny... (en kehtaa ees sanoo kuin paskat pisteet sain vakavasta T_T)

Mutta kirjottelen teille taas joskus :) pistäkää kommenttia

2 kommenttia:

  1. Onnea VAKAVAn läpipääsystä! Onnea soveltuvuuskokeeseen. :)

    VastaaPoista
  2. Onnea Emppu! (saako sua kutsua Empuksi?)
    Voisitko tehdä videopostauksia joskus? :)

    VastaaPoista