maanantai 11. toukokuuta 2015

Mulla alko kuulkaas loma


Heippati hei taas! :) 
En ookkaa (taas) kirjotellu juuri mitään, mutta nyt kun mulla on aikaa aina ens syksyyn asti, voisin pyhittää vähän enemmän aikaa bloggailulle, nimittäin mulla alko nyt kesäloma! Ei enää pääsykokeisiin lukemista, eikä muita koulujuttuja.

VAKAVA-koe ja Kemin pääsykoe oli viime viikolla ja oon nyt niin ilonen ettei tarvii enää stressata. VAKAVA meni päin p*rsettä. Vaikka kaikki tehtävät oli monivalintatehtäviä, se oli ainaki mun mielestä tosi vaikee. Siinä oli mm sellasii tehtävii, että oli lainaus ja lista niistä artikkelien kirjottajista ja sit ois pitäny yhistää kirjottaja ja lainaus. Tietenki sillä testataan sitä, että kuin pirun tarkasti on lukenu sen aineiston, mut harva ensikertalainen tuskin itekseen arvaa, että kokeessa kysyttäs tollasii. Ite ainaki oletin et siinä kysytään esim käsitteitä ja tollasii "oleellisii" asioita. 

Kemin pääsykoe meni mun mielestä hyvin. Koe alko puoli yheksältä aamulla ja lähettiin ajeleen puoli seittemältä aamulla. OP lähti äitinsä kanssa käymään Haaparannassa ja ne puotti mut Kemissä pois. Pääsykokeeseen ei ollu mitää ennakkoaineistoo, mikä ois pitäny lukee, vaan koe oli enemmän sellanen haastattelupohjanen ja aika psykologinen.  Päivä alko kirjallisella kokeella jossa oli sellasii tehtävii, jotka testas päättelykykyy, perus matemaattisii taitoja (numeroiden tunnistamista ja perus plus- ja miinuslaskuja) ja sanojen erottelutehtävii, jotka varmaanki testas lukutaitoo. Jokaiselle tehtävälle oli varattu 5-15 minuuttia aikaa. Loppupäivästä oli psykologin ja opettajan haastattelut. Päästiin lähtemään kotiin vasta puoli neljän maissa. Mut mulle jäi tosi hyvä fiilis tosta Kemin kokeesta ja Kemistä itsestään. Iha kivan olonen kaupunki (se mitä ehin siellä vaellella).

Sain Linnealta tollasen iiihanan termosmukin nimpparilahjaksi (mulla on nimpparit vasta 19. päivä). Se oli alunperin sellanen vaaleenpunanen missä on valkosii pilkkuja, mutta tuunasin sitä vähä :) Ton muovin ja termosmukin välissä on siis paperi, jonka saa vaihettuu yhtä helposti ku vaihtais sukat. Tykkään tästä iha hirveesti.



Höpötän teille taas joskus :) Laittakaa kommenttia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti