torstai 3. joulukuuta 2015

Mun unelmien joulu?

Millasesta joulusta te tykkäisitte? Oisko se sellanen perinteinen tumman punainen ja vihreä joulu? Sellanen joulu, jonka taustalla soi "maa on niin kaunis" ja "tip tap"? Sellanen joulu, johon kuuluu kinkku ja tuoksuva, tummanvihreä kuusi?

Mun unelmajoulu olisi ehkä hieman amerikkalainen kimaltava, glitter bilejoulu (ilman niitä kaameita jouluneuleita). Joulun pitää olla kaunis ja tuoda hyvää mieltä. Oon huomannu, että joulu ja yleensäkin sydäntalven aika saa mut villiintymään kaikista glitteriin upotetuista jutuista... Kimalteleva joulu on juurikin kaunis ja iloinen. Joulun haluaisin juhlia kimaltavassa paljettimekossa tai vaaleanpunaisessa tyllihameessa. Taustalla soisi iloiset, juhlimaan innostavat joululaulut ja nurkassa loistaisi valkoinen joulukuusi erikoisine koristeineen (oon jo nyt aloittanu poikaystävän taivuttelun valkoisen kuusen hommaamiseen, vaikka ei asuta (vielä) saman katon alla, sillä OP:n ja mun joulu-unelmat ei oikeen kohtaa). Oon aivan rakastunut niihin Stockmannin joulupuodissa myytäviin erikoisiin joulukoristeisiin. Siellä on vaikka mitä, aina kimaltavista muffinsseista ja leivonnaisen muotosista koristeista, paratiisilintukoristeisiin. Vielä joku päivä, täytän mun joulukuusen sellasilla muffinssin muotosilla kuusen koristeilla...

Mun unelmien joulussa sisustukseen olisi lisätty suuri määrä jouluvaloja ja kynttilöitä tuikkimaan valoa pimeyteen. Ei kuitenkaan mitään epilepsia-disco-värioksennus-vilkkuvilkku-valoja, vaan yksivärisiä, mutta paljon. Joulun pitäisi olla näyttävä.

Muuten kaikki, esim. ruuat ja joulupukkeilut olisi ihan tavalliset suomalaiseen tyyliin. Perus kinkkua, kalaa ja laatikoita ja Joulupukki käy illalla, ei yöllä (daaa! ei se mahu meijän savupiipusta ku meil on uuni, ei takkaa)

Tää on varmaan joku mun oma mieleenpinttymä, mutta miellän jotenki baletit (siis ne mitä esitetään teattereissa/oopperataloissa) joulujutuksi. Voi kyllä johtua siitä, että käytiin pienempänä äitin kanssa joulun alla useesti kattomassa joku. En oo siis piiiiitkään aikaan käynyt kattomassa balettia, mutta unelmajouluun kuuluis se, että käyään kattomassa joku baletti.  


bokeh, candycanes, and candy image


love, kiss, and couple image


christmas, stars, and winter image


pink, christmas, and tree image


dress and black image


dress, girl, and ballet image


pink, christmas, and decoration image

Kirjottelen teille taas tässä joku päivä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti